MENU

Hoe word je zichtbaarder in Google?

Hoe word je zichtbaarder in Google?

Deel dit artikel

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Geloof het of niet maar met alleen geld kun je geen hoge ranking op de pagina' s van Google kopen. Lees hier 8 tips die jou op weg kunnen helpen naar een hogere ranking zonder een cent uit te geven!

Inhoud

Tip 1: verbeter de gebruikerservaring van jouw website

Volgens een onderzoek naar rankingfactoren door SEMrush zijn de vier belangrijkste rankingfactoren websitebezoeken, de bestede tijd op site, pagina’s per sessie en bouncepercentage (bezoekers die na het bekijken van 1 pagina jouw site verlaten). Alle vier deze houden rechtstreeks verband met de ervaring die jouw website je gebruikers biedt.

Het is vrij eenvoudig: als jouw website gemakkelijk en plezierig in gebruik is en waardevolle informatie biedt, krijg je meer bezoekers, die langer op je site blijven en meer pagina’s bezoeken. Jouw zoekpositie zal verbeteren.

Tip 2: schrijf geweldige inhoud geoptimaliseerd voor SEO

Inhoud van hoge kwaliteit op je website hebben is een van de beste manieren om meer verkeer te genereren en je zoekpositie te verbeteren. In een peiling van marketingprofessionals zei 57% dat contentontwikkeling (teksten en afbeeldingen) op de pagina de meest effectieve SEO-tactiek was.

Zorg ervoor dat jouw content foutloos is, rijk aan zoekwoordengeoptimaliseerd voor mobiele apparaten en waardevolle links bevat naar aanvullende interne en externe inhoud.

aanpak, aantal, advertenties

Tip 3: verbeter jouw paginasnelheid

Google gebruikt tegenwoordig de snelheid van mobiele pagina’s als een rankingsfactor. Dit is dus bepalend voor hoe hoog jouw pagina wordt weergegeven.

Het is daarom een goed idee om ervoor te zorgen dat jouw site zo snel mogelijk is: dit zorgt voor zowel een hogere ranking als een goede gebruikerservaring.
Wil je meer weten over hoe je de snelheid van jouw website kunt verbeteren? Lees dan dit artikel.

Tip 4: herstel gebroken links

Het hebben van kwaliteitslinks op jouw website is een van de beste manieren om het verkeer te stimuleren en de autoriteit van je site te vestigen. Maar links met een 404-fout (de pagina kan niet worden gevonden) schaden zowel de gebruikerservaring van jouw bezoekers als jouw zoekranking.

Gebruik een tool zoals BrokenLinkCheck om gebroken links te vinden.

Tip 5: optimaliseer je afbeeldingen

Het optimaliseren van je afbeeldingen is cruciaal om de snelheid van jouw site te verhogen en het voor Google gemakkelijker te maken om de afbeeldingen op je webpagina’s te identificeren.

Zorg ervoor dat al jouw website-afbeeldingen zijn gecomprimeerd. Het heeft geen zin om een bestand in 4096 pixels breed op te slaan wanneer deze ergens klein op een van jouw pagina’s wordt weergegeven. Pas de afbeeldingsgrootte daarom altijd aan, aan de grootte waarop je de afbeelding weergeeft: fullscreen, half-screen of nog kleiner.

Zorg er daarnaast ook voor dat alle afbeeldingen beschrijvende bestandsnamen hebben en alt-tekst bevatten.

Gratis stockfoto met blurry achtergrond, buiten, close-up, concentratie

Tip 6: gebruik H1- en H2-koptags

Elke header (kop, titel) heeft een specifieke tag. Niet alleen maken headers je inhoud leesbaarder en begrijpelijker voor zowel mensen als zoekmachines, er is een sterke correlatie tussen de Google-rangking en het gebruik van header-tags in jouw content.

Koptags zijn ook een geweldige manier om de structuur van jouw content te tonen en je belangrijkste punten te benadrukken.

Tip 7: optimaliseer voor lokaal zoeken

Meer en meer mensen gebruiken hun smartphones om te zoeken naar bedrijven “bij mij in de buurt”. Om jouw kansen te vergroten dat jouw bedrijf wordt weergegeven in relevante lokale zoekopdrachten, zorg je ervoor dat je jouw Google Mijn Bedrijf-vermelding claimt en relevante bedrijfsinformatie toevoegt. Je bedrijf wordt dan weergegeven in lokale kaarten van Google en je verbetert jouw online reputatie met online beoordelingen.

geolocatie, google maps, GPS

Tip 8: krijg meer backlinks

Backlinks zijn links van andere sites naar die van jouw website verwijzen. Backlinks zijn een van de zwaarste wegingsfactoren van Google. Inkomende links naar jouw website van domeinen met een hoge autoriteit (dus veel aanzien genieten, denk hierbij aan Wikipedia of landelijke fora) tonen de autoriteit van jouw site, zorgen voor verkeer en verbeteren jouw zoekpositie.

Door: